Har du styr på din digitale approach?

02. marts 2023

I 2023 træffes de fleste købsbeslutninger digitalt.

Det er derfor ikke ligegyldigt, om du er synlig på digitale platforme.

Jeg sælger konsulentydelser og ledersparring - og jeg har en hjemmeside. Er det ikke nok?

Der findes mange trosretninger, når vi taler om trafik på hjemmesider - og jeg skal fluks indskyde, at jeg ikke har analyseret trafikken på min egen.

Jeg analyserer dog mine oplæg på LinkedIn - følgende afdækker jeg:

  • Kommer jeg bredt ud?
  • Hvilke opslag har givet mest aktivitet?
  • Hvilke opslag har givet flest nye følgere?
  • Og en del andre herligheder

Jeg spørger IKKE:

  • Mon alle synes godt om mit opslag
  • Mon de synes jeg har fat i noget

Jeg ser på data - og det er på data, jeg evaluerer og træffer beslutninger. Jeg rykker ikke på holdninger.

Det er jo ikke sikkert, at det var præcis det opslag, jeg postede i denne uge, der var aktuelt - måske først om en uge - om en måned eller om to måneder. Min erfaring fortæller mig, at de kan huske, at jeg tidligere har postet noget.... 

Jeg kan ikke forudse, hvem der måtte kunne have behov for noget konkret indhold på et specifikt tidspunkt. 

For mig handler det i høj grad om at være top of mind... Og nej, det er ikke det alene, der kan skabe grundlaget for en god forretning. 

Mit arbejdsliv er som en sammenkogt ret, hvor lækkerierne kommer frem på forskellige tidspunkter. 

Jeg synes det er en stor gevinst, når jeg kontaktes med introen: "Jeg sidder lige med det her - og jeg kom til at tænke på dig"..... 

Din digitale approach skal trimmes og vedligeholdes - den skal have (k)ærlighed - og vær ikke tilbageholdende med at få noget feedback... Altså fra en, som siger sin mening.

Tilbage til oversigt

bubble